Al 2 weken op de Antillen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Monique Ammerlaan - WaarBenJij.nu Al 2 weken op de Antillen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Monique Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Al 2 weken op de Antillen!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

18 September 2006 | Nederland, Amsterdam

Bon dia!!

Kon ta bai? (tja raak al aardig ingeburgerd hier!!)

Na 2 weken is het weer eens tijd voor een berichtje op mijn site! In de afgelopen 2 weken heel veel nieuwe indrukken op me af
laten komen, soms leuke soms minder leuke! Het hoort er nou eenmaal bij, maar ik kan met zekerheid zeggen dat de leuke dingen
heel erg overheersen!!!

De plaatselijke bevolking op Curaçao heeft een aantal rare gewoontes! Het is bijvoorbeeld heel normaal dat je aantal by sides hebt naast het huwelijk! Hoe meer by sides, hoe meer aanzien je hier hebt! De vrouwelijke studenten zijn dan ook al meerdere malen versierd door een Antiliaan! Op straat is het vaak psstt he dushi!

Ook wanneer je geen bon dia (goedemorgen) zegt, wordt je volkomen genegeerd door de plaastelijke bevolking. In de bakker is het zelfs zo dat je gediscrimineerd wordt! Sta je bijvoorbeeld al een hele tijd in de rij, komt er een Antilliaanse vrouwtje aan, wordt zij nog eerder geholpen dan jij! Als je geen haast hebt, is het zelfs lachwekkend maar als je wel haast hebt is het zeer irritant! Op mijn stage kom ik in aanraking met veel Antilliaanse mensen…. Het is grappig om te zien hoe anders zij zijn dan bijvoorbeeld Nederlanders. In het begin zijn ze wat stug maar daarna juist heel gezellig! Poko poko, wat ook wel ‘relax/rustig aan’ betekent, is de motto van de dag bij de plaatselijke bevolking! Ik moet eerlijk zeggen dat het poko poko mij goed bevalt ;)

Sinds vorige week maandag ben ik begonnen met kickboks training! We doen dit met een groepje studenten! Het is behoorlijk zwaar, maar wel heel leuk! Gregory, een Antilliaanse man, geeft deze lessen. Hij is zelf behoorlijk gemotiveerd,dus de studenten krijgen af en toe weleens opmerkingen van hem ;)

Ook heb ik afgelopen de eerste ‘Mambo filmavond’ meegemaakt! Dat is echt super hier, je ligt op een ligbedje te kijken naar de film! De entree is gratis en je krijgt zelfs nog gratis popcorn! Afgelopen dinsdag was de Nederlandse film Amazone te zien! Ik vind dat ze dit ook maar eens in Nederland moeten introduceren!!

Ik moet zeggen, de feestjes hier zijn echt top! De meeste feestje beginnen met een happy hour en gaan dan door tot in de late uurtjes! Bijvoorbeeld gisteravond begon de happy hour om 17.00 uur op Mambo Beach. Om 18.00 ging deze verder bij Wet&Wild. Om 19.00 is de zonsondergang! Rond een uurtje of 22.00 zijn we met een groepje van 20 studenten de zee ingedoken! Echt super, met zn allen onder de sterren zwemmen!

Vrijdagavond hadden we een feest van Wereldstage bij de Zanzibar op Jan Thiel! Een leuk strandfeest! Ik heb zelfs nog geholpen met foto’s maken zodat ik een leuk zakcentje kon verdienen! Het geld gaat namelijk vrij hard hier met al die leuke dingen!

Als het goed is krijg ik woensdag een autootje! Het klinkt erg luxe, een student met auto! Maar hier is het echt normaal! Wanneer je geen auto hebt kan je alleen naar Mambo Beach terwijl er hier veel mooiere stranden te zien zijn! De bussen, waarmee ik me nu verplaats, is echt helemaal niets! Ik ben erg blij als ik de auto hebt!

Om nog iets over mijn stage te vermelden (daar ben ik immers voor gekomen ;) ) ik heb afgelopen zaterdag mijn eerste event gehad! Een open dag voor studenten, helaas liep dat niet super goed! De studenten liggen liever op het strand, dan dat zij gaan sporten! Diegene die willen sporten, zijn toch al lid! In de afgelopen weken zijn toch nog een groot aantal lid geworden van Body Beach Club! Erg gezellig altijd dat sporten met elkaar ;)

Binnenkort ga ik nog een ledenavond organiseren! Dit wordt een avond met bbq, live muziek en gratis drinken :D Klinkt erg leuk! Ook ga ik een beachvolleybal toernooi organiseren! Ben erg benieuwd of dat gaat lukken met de Antilianen, afspraken maken met Antilianen is nog een hele happening!
Ik vind het wel wat hebben de Antilliaanse bevolking, poko poko ;) Alles komt goed!

Ik heb hier nog steeds een super tijd! Mijn stage is leuk, de medestudenten zijn leuk! Ik merk wel dat de groep steeds hechter wordt, het wordt steeds gezelliger omdat je elkaar beter leert kennen! 7 oktober gaan we met 40 mensen van ons huisje naar Klein Curacao! Klein Curaçao is een onbewoond eiland! We gaan hier met zn alle overnachten onder de sterrenhemel en lekker eten en drinken! Diegene die kunnen duiken gaan lekker duiken en de andere snorkelen of gewoon chillen op het strand!

Ik ga zondag as een introductieduik nemen! Ik hoop echt dat ik het aan kan met mijn oren, maar dat merk ik dan vanzelf! Wanneer ik wel kan duiken, ga ik die week daarop meteen met mijn Paddi beginnen!

Als je nog wat meer wilt weten, mail me dan! Ik ben namelijk ook erg benieuwd hoe het in Nederland er aan toe gaat, of ik nog wat mis ofzo ;)

Tot snel weer!

Ayoooooo!!!!

Dikke kus Moon

  • 18 September 2006 - 17:50

    Sandy!:

    Moon wat een geweldig verhaal weer! haha.. Moet er echt om lachen:D..
    Leuk dat je het er zo leuk heb! Hier zijn echt niet zulke leuke dingen als bij jou dus kan niks leuks vertellen;) haha!!
    Heel veel plzr nog daaro moontje!!

    XxSan..

  • 18 September 2006 - 18:06

    Sandy!:

    Moon wat een geweldig verhaal weer! haha.. Moet er echt om lachen:D..
    Leuk dat je het er zo leuk heb! Hier zijn echt niet zulke leuke dingen als bij jou dus kan niks leuks vertellen;) haha!!
    Heel veel plzr nog daaro moontje!!

    XxSan..

  • 18 September 2006 - 18:14

    Britt:

    Hey Moontje,
    Leuk dat je stage leuk is!! Ik ben ook inmiddels begonnen en heb het gelijk al druk en het is een super gezellig stagebedrijf. Have fun en we horen snel weer!
    Kuz

  • 18 September 2006 - 18:38

    Glenda:

    Hey Mo, klinkt lekker hoor Poko Poko!! haha. Gaaf dat je het duiken gata proberen, ik zal echt voor je duimen dat je geen last hebt, althans zo min mogelijk. Ben benieuwd hoe klein curacao is. Ga je ook nog naar Venezuela? Veel plezier nog!!
    Kus Glen

  • 18 September 2006 - 18:46

    Jorieke:

    Hé lieve Moon!

    Wat een onwijs leuke verhalen weer!! Leuk hoor! Hier in NED gaat alles gewoon z'n gangetje. Het studeren is weer begonnen, wat drukker dan vorig jaar, maar ja mag ook wel eens. Verder natuurlijk lekker stappen, etentjes, biosje pakken, bankhangen enz enz! Prima dus!

    Have fun nog!

    kus JO

  • 18 September 2006 - 18:46

    Fleur:

    Hai Monique,
    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt!!!
    Dikke kus Fleur

  • 18 September 2006 - 19:08

    Nicole:

    Bon dia Dushi,

    Kon ta bai? Mi ta bon!
    Wat ontzettend leuk om te lezen hoe je het hebt. De tijd vliegt vast voorbij. Grappig dat sommige dingen nooit veranderen op dushi Curacao (Wet&Wild, Mambo film avond) Zou echt heel gaaf zijn wanneer we je op kunnen komen zoeken.

    Pasa un bon dia y te awora!

    ayo
    Nicole

  • 18 September 2006 - 19:31

    Evelien:

    Heey Moon!
    Zo te horen mis je hier niets in NL! ;) Die foto's...wauwww!! :D Echt gaaf om al je verhalen te lezen! Volgens mij wil je daar nooit meer weg, haha!!

    Nou, heel veel succes nog met je stage en vooral veeeeeeel plezier!!

    Spreek je snel!
    Kus, Eef

  • 18 September 2006 - 20:18

    Marjolein:

    Heej Moon! Ziet er goed meissie! Lekker genieten nog! Leuk om jullie zo via de site te volgen.
    Liefs uit Kaapstad,
    Marjolein

  • 18 September 2006 - 21:31

    Elles:

    Heyy Monique
    Leuk bericht heb je weer geschreven!En fijn om te horen dat je het zo naar je zin heb daar,gelukkig!Jaaa dat rustige aan doen is geweldig daar!! Loop je ook al zo als die mensen daar lopen?RELAXXXX!!Als je weer in NL bent is dat zo weer over!!Geniet er nog maar van want de tijd vliegt om!Have fun en op naar het volgend bericht wat we van je horen! groetjes Elles

  • 18 September 2006 - 22:19

    Silvan:

    Hey moontje!! Super leuk verhaaltje, moet je vaker doen! Wat zag ik op de foto's ben je verbrand?!?!? Is het warm daar ofzo? ik vind het niks voor jou.. Maar euhh.. heb jij al een beetje aanzien daar ;)..haha Nou hoor snel weer van je he, veel succes met duiken, doeiiiiiiii XXX

  • 19 September 2006 - 11:53

    Natasja:

    JALOERS!!!!!!!!
    Wat een verhalen Monique!
    Geweldig!
    Leuk te lezen dat alles goed gaat daar en je het naar je zin hebt.
    Hier bij The Beach ook alles ok, volgende week de Kick Off en het wordt al weer lekker wat drukker.
    Nou, geniet lekker verder en 'succes' met je stage!
    X Natasja.

  • 20 September 2006 - 11:44

    Jess:

    hi moon!
    echt leuk om veel te herkennen in je verhalen. ben blij dat jullie het ook lekker naar jullie zin hebben daar, dat is ook wel te zien aan de foto's :D enjoy your stay, stay in touch!
    kus vanaf het andere eiland

  • 20 September 2006 - 17:14

    Ilonka:

    Hey Moon,
    Wat ontzettend leuk om te lezen dat je t zo naar je zin hebt! Had ook niet anders verwacht!Ik ga je snel even persoonlijk mailen, want in dit stukje kan ik zo weinig schrijven.
    Nog veel plezier! Dikke kus van mij (en mn moeder!)

  • 21 September 2006 - 10:17

    Maar!:

    heyyy moon!

    echt leuk dat je het zo naar je zin hebt. zoals ik al zij je moet goed feesten en dat ben je volgends mij wel aant doen!!blijven doen hoor! en hier mis je helemaal niks!!!!!!

    dikke kus!!!

  • 23 September 2006 - 06:17

    Ouwe:

    Als ik het zo lees zien we je niet meer terug dus kom ik wel naar jouw want dat Poko-Poko lijkt mij ook wel wat.
    Geniet ervan Moon.Heel veel fun maar gedraag je wel he!!!Dikke vette kus

  • 28 September 2006 - 14:34

    Bas:

    Zo te lezen heb jij het leuk zat daar :D..

    Wou dat ik er ook zat :(

  • 29 September 2006 - 18:53

    Kimmy:

    Hey Moon,

    Hoe is het daar?? Nog leuke plannen voor t weekend? Ik ben gister gezellig met Lotte naar Paradiso geweest..was erg gezellig! Maar toch vreemd dat jij en eef daar in dat zonnige curacao zitten!!

    Geniet!

    XXX

  • 30 September 2006 - 10:10

    Desiree:

    Hoi Monigue hoe gaat ie? Is het nog gelukt met het duiken? Kijk al weer uit naar de volgende serie foto's. De Kick off is maandag erg leuk geweest, je zou je ook wel vermaakt hebben! Groet uit Aalsmeer XXX

  • 01 Oktober 2006 - 14:09

    Uncle Jan:

    hallo, Monica,volgensmij cq ons kom jij helemaal niet meer terug, wij destileren dat uit jouw verslaglegging over e. e. a.Heb jij nog wel tijd voor je zogenaamde "stage""?, zo tussen die heftigefeesten door!!!!..En wij maar werken!!!
    Poko,poko
    nb;El wil wel een keertje met ivo meekomen, dochj ik denk dat jij in de huidigesituatie niet zit tew wachten op zo'n oud tantetje, doch een beetje toezicht en controle zou misschien geen kwaad kunnen onder de curaceause sterren!! Nou doei dan maar oftewel Poko, poko niogmaals.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Ik ga stage lopen op Curacao! 4 dagen het bedrijf: Body Beach Club managen op LionsDive. 1 dag beachactiviteiten voor studenten organiseren

Actief sinds 27 Juni 2006
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 32217

Voorgaande reizen:

01 September 2006 - 22 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: