Mi ta kasi bai bek kas - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Monique Ammerlaan - WaarBenJij.nu Mi ta kasi bai bek kas - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Monique Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Mi ta kasi bai bek kas

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

06 December 2006 | Nederland, Amsterdam

Hallo Dushi's!!!!

Kon ta bai? Mi ta hopi bon, swa!
Hoe gaat het in Nederland! Allemaal leuk Sinterklaas gevierd?!

Trouwens om even te vertalen wat hierboven staat voor de 'naïevelingen' die geen papiamento kunnen spreken ;)
Er staat: 'Ik kom bijna naar huis!!!'

Ja ook voor mij zit het hele Curacao avontuur er alweer bijna op! Nog 2,5 even genieten, en dan weer terug naar het 'drukke' Nederland! Wel weer heerlijk kerst vieren thuis! :D Ik loop tot vrijdag 15 december stage zodat ik daarna nog een weekje kan genieten van dit mooie eiland in de Caribbean!!

Ook Sinterklaas ontgaat ons niet op Curacao. Het grappige is dat vrij veel gevierd wordt! Heb al een aantal zwarte pieten en sinterklaasen voorbij zien sjokken! Dus ook bij ons was het sinterklaas tijd! Ik moet zeggen, pepernoten op het strand eten beviel me wel! Allereerst gingen we uiteten bij Zanzibar bij Jan Thiel,waarna we sinterklaas gingen vieren op het strand! Het was een aparte, maar zeker ook hele leuke ervaring! Maar toen ik vroeg of ze ook warme chocolademelk met rum hadden, en als antwoord 'nee' kreeg miste ik wel het Sinterklaas bij ons thuis! :( Al met al was het een super leuke avond, met hele leuke gedichten! Zwarte Piet kwam zondag ook nog even langs op Wet & Wild! :D

Eindelijk heb ook ik mijn angsten over wonnen en heb gesprongen bij Playa Forti! Ik moet zeggen, de rots was dit keer gegroeid tot 20 meter en ik sprong in 1 keer van de rots ;) Ben best trots :D Ja en ook trots op Linda, Manon en Sanne!!!

Ilonka en Stijn zijn op dit moment hun vakantie aan het vieren op Curacao en ook 2 vriendinnetjes van school zijn langsgekomen om te kijken hoe het hier is! Die 2 meiden lopen stage op Aruba, dus het was erg leuk om de verschillen tussen beide eilanden te horen!

Helaas voor de vakantiegangers is het niet zo mooi weer de laatste dagen! Het pluspuntje aan Curacao is wel dat wanneer het keihard regent (maar dan ook echt keihard) de kans groot is dat een uurtje later de hemel strakblauw is! Afgelopen zaterdan dan ook met een grote groep in de stromende regen naar Blue Bay gegaan! Onze auto begon zelfs te lekken, maar dit weerhield ons niet toch door te karren richting het strand! En ja hoor, 2 uur later was de hemel strakblauw! I'm lovin it :D

Sinds kort heb ik een hele leuke bijbaan! Ik mag bij mijn stageplek ook klanten masseren! Zoals de meeste weten, heb ik de cursus sportmassage en shiatsu gevolgd! Ik moet zeggen, het bijbaantje bevalt me super! Laten we het zo zeggen, ik verdien er een lekker zakcentje bij ;)

Ook heb ik Eefje geholpen bij haar toernooi voor de NAFU! Het was echt heel leuk om te zien hoe die jonge jongens zich helemaal uit de naad werkten om te voetballen! Wat me opviel is dat heel weinig kinderen Nederlands kunnen spreken! Dit was dan ook wel een communicatiebarriere! Maar juist een uitdaging om deze te overwinnen :D

Bij de foto's vind je een aantal foto's van het Proud to be Faut feest! Dit was echt een hopi bon feest! Iedereen fout verkleedt, onbeperkt drinken voor 30 NAFL! Een aantal foto's kan ik niet eens plaatsen, he Manon ;) Ook staan er foto's bij van de fotoshoot! Dit verhaal leg ik wel uit als ik in Nederland ben!

Helaas is er een tijd van komen en gaan!
Deze week gaan er, na Marian, alweer 3 hechte vriendinnetjes van mij teug naar Nederland!Best wel raar, want in die 3 maanden is er hele hechte band opgebouwd! Meiden, ik zal jullie zeker gaan missen en tot in Nederland!! :D

Ik merk dat ik alweer mijn verhaal veelste lang heb getypt! Wees gerust, hierna komt er nog maar 1 op te staan (als ik zin heb ;))

Mensen, te un bes!

Ayooooo dikke knuffel Moontje

  • 06 December 2006 - 17:12

    Sandra:

    Yeah ben gewoon de eerste!!! Zit nu ook met je op msn... Klinkt echt allemaal super wat je aan het doen bent daar... kan me voorstellen als je daar wil blijven... Nou moon toch tot snel!! Gaan we het hier ook ff leuk maken!
    Dikke kus San

  • 06 December 2006 - 17:14

    Tom:

    Nee hoor Monique, ook jij boekt je ticket maar mooi om naar eind januari!

  • 06 December 2006 - 17:21

    Ivo:

    Moon, het was leuk op Kursow, en ik ben benieuwd naar de foto's. (voor mij dus niet zo erg dat je weer naar Nederland komt)

  • 06 December 2006 - 17:54

    Tante Git:

    Hee die Monique, knap hoor van die sprong, leuke foto's weer, nou tot snel weer hoor.
    groetjes ook van ome Piet

  • 06 December 2006 - 19:04

    Av:

    Leuk verhaaltje hoor Moon :D Nog een paar weekjes genieten! Maar eerst nog heeeel eventjes van Manon, Jolien en Linda :(
    kus

  • 06 December 2006 - 19:39

    De Ouwe:

    Zo Moon het duurt mooi niet zo lang meer voor dat je thuis komt Het heeft nu wel lang genoeg geduurt dat "wilde" leven van je.Geniet er nog maar van want het is nu toch echt zo voorbij. Trouwens op zich toch niet verkeerd toch om met z`n allen de kerst vieren
    ******De Ouwe

  • 06 December 2006 - 19:40

    Jolien:

    mooon... ik kan niet zo lang meer van je genieten op curacao, maar in nederland gaan we nog heeeeeeeel vveel samen doen!

  • 06 December 2006 - 19:41

    Ps:

    moet je die foto's van de fotoshoot er niet afhalen?

  • 06 December 2006 - 20:01

    Sandy!!:

    nou moontje geniet er nog maar even lekker van!! Gaat toch best snel he de tijd!
    Als je terug ben, moeten we maar snel afspreken:)..
    Succes nog even:D

    XxSan

  • 06 December 2006 - 20:59

    Tante El:

    wat een schitterende foto's heb je weer doorgestuurd.!!!
    geniet er nog maar even van!!
    heb je het grote nieuws al gehoord????
    groetjes van tante el, en tot ziens met de kerst!!
    mischien heeft Jor in amsterdam wel een etage voor je over!!
    doei

  • 07 December 2006 - 03:37

    Evelien:

    Heey Moon!
    Wat leuk om weer een berichtje te lezen en al die foto's te zien! Wauw zeg, die fotoshoot is echt gaaf! Super mooie en leuke foto's! Nog een paar weekjes genieten en dan weer terug naar het gezellige Nederland haha!
    Snel weer mee naar Sneakerz hoor! ;)

    Kus, Eef

  • 07 December 2006 - 03:38

    Jorieke:

    Super leuk Moon al die foto's!
    Maarre.. krijg niet echt het idee dat je weer zin hebt om ons weer in Nederland te bezoeken :(! Wacht maar ;): ook hier is het errug leuk! ben net weer lekker gek wezen doen op het Leidse! altijd gezellig!

    kus JO

  • 07 December 2006 - 03:57

    Jorieke:

    Maar moon, snap je natuurlijk wel hoor! Zon,zee en strand, tja.. daar kan weinig tegenop!!

    dikke kus JO

  • 07 December 2006 - 07:30

    Marjolein:

    Heej Moon!
    Leuke foto's en verhaaltje weer!! Geniet er nog van he!!! En zie je in Ned. weer! Heel veel plezier! Dikke X,
    Marjolein

  • 07 December 2006 - 08:08

    Fleur:

    He Monique!!
    Geniet er nog even van en ik hoop tot snel! Lijkt me gezellig snel met alle meiden af te spreken!!!
    Dikke kus Fleur.

  • 07 December 2006 - 09:25

    Rianne:

    Hé Moontje,
    Gaaf hè dat klif springen, en het is echt hoog ja!! Goed man! Heb je mijn mailtje nog ontvangen? Nou meis geniet lekker van je laatste weekies en we spreken snel ff af in Nederland!
    Dikke kus Rie

  • 07 December 2006 - 15:14

    Marian:

    Dushi!!
    Con ta bai? Mi ta hopi bon:)
    Ben trots op je, EINDELIJK ben je dan gesprongen bij Playa Forti. Grote meid;)haha
    Jeetje, jij hebt ook nog maar een paar weekjes. Wat gaat de tijd hard. Geniet nog maar ff flink!
    En tot snel in NL!!!!!!!!!!!!!!!!! Kijk er nu al naar uit!

    Hele dikke kus

  • 07 December 2006 - 15:16

    Marian:

    Dushi!
    Con ta bai? Mi ta hopi bon:D
    Ben trots op je dat je eindelijk gesprongen bent bij Playa Forti! Grote meid;) De tijd gaat snel he, voor je t weet kom jij ook alweer richting NL. Ook wel weer gezellig toch, zie ik je ook weer:)
    Geniet nog ff flink van die laatste weekjes!!

    Un sunchi van mij!

  • 07 December 2006 - 15:17

    OEPS:

    FOUTJE, hij is toch wel geplaats. Nouja, nu 2x bijna hetzelfde berichtje. Nou issie niet leuk meer:( Maarjaaaaaaa

    Xje

  • 07 December 2006 - 16:28

    Nouk:

    Hey lieve Moon,

    leuk verhaaltje weer! Het gaat snel nu. Een voor een vliegen ze weg en wij blijven hier achter. Maar goed wij gaan er nog een leuke tijd van maken hierzo! Allemaal leuke dingetjes doen!

    Dikke kus Nouk

  • 08 December 2006 - 15:00

    Eefje:

    Hi Moon!!
    Lees nu pas je verhaaltje..hopi bon!!:) We genieten nog even van de laatste weekjes en gelukkig zien wij elkaar in Nederland ook weer gewoon! Dikke kus

  • 11 December 2006 - 21:59

    Linda:

    Hee Moon,
    Wat een leuke foto's weer zeg! En je hebt niets gemist van Sinterklaas zo te zien! Nog even en je bent alweer terug... Zal wel een raar idee voor je zijn. Geniet er nog van en ik kom je vanzelf tegen op de nieuwjaarsreceptie als het goed is! Veel plezier de laatste weken Moon!
    Liefs Lin

  • 13 December 2006 - 14:15

    Sanne:

    Hihihihih 20 meter hoog en in een keer van de rots gesprongen....trots op je moon!! Voor de liefhebbers die de waarheid achter dit stoere verhaal willen weten: www.getjealous.com/chillenopdeantillen Kan je zien hoe stoer die monique is!

    Wel leuke foto's :D
    xxx San

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Ik ga stage lopen op Curacao! 4 dagen het bedrijf: Body Beach Club managen op LionsDive. 1 dag beachactiviteiten voor studenten organiseren

Actief sinds 27 Juni 2006
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 32190

Voorgaande reizen:

01 September 2006 - 22 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: