Kon ta bai! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Monique Ammerlaan - WaarBenJij.nu Kon ta bai! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Monique Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Kon ta bai!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

03 November 2006 | Nederland, Amsterdam

Hallo vrienden!!! :D

Bon dia! Kon ta bai? (koud he ;)) Mi ta bon!
Deze update heeft een tijdje geduurd, de reden is dat ik geen internet meer hebt op mijn laptop! En tja 'Poko Poko' cultuur betekent dat dat nog wel weken kapot blijft ook! Erg irritant dus! :(

Toen ik de vorige keer mijn update had afgerond, zat Egbert in het vliegtuig op weg naar Curacao! De tijd dat hij hier geweest is vloog voorbij, het was super! :D

De eerste dag dat Eg er was, viel plotseling alle lichten uit! Shit.... stroomstoring! In NL is het normaal dat het na een uur gemaakt is, maar nee hoor op Curacao gaat dat anders. Sommige wijken van Willemstad hebben 72 uur op stroom moeten wachten!!!! 72 uur, dat is echt lang! Gelukkig had ons studentenhuis 's nachts alweer stroom! Het had ook wel weer wat, zaten met zn allen op de patio met kaarsjes aan! Heel romantisch hoor...... ;)

Ik heb eg laten zien hoe ik hier leef, wie mijn vrienden hier zijn en hoe mooi Curacao is! We hebben allerlei leuke dingen gedaan, samen maar ook met huisgenootjes! Zo hebben we bijvoorbeeld de struisvogelfarm bezocht, zijn gaan kayakken bij Captain Goodlife en hebben gedoken tussen roggen, ballonvis en andere mooie onderwaterdieren!! Het was Eg's eerste duik, best spannend dus! De duik was een animal encounting bij Sea Aquarium, wij mochten dus ook haaien en schildpadden voeren! Een hele gave ervaring! Ook hadden 2 huisgenootjes van mij, Bas en Robbin, nog een groot pokertoernooi georganiseerd, natuurlijk hebben Eg en ik daar ook aan mee gedaan! Helaas niets gewonnen, maar was zeker een geslaagde avond!

Eg heeft ook de happy hour op zondag meegemaakt bij Wet & Wild en kwam tot de conclusie dat dat wel heel erg gaaf was! Natuurlijk zijn we ook weer gaan zwemmen onder de sterrenhemel!!!

Helaas loopt hij nu alweer in een dikke winterjas over straat, ik kan wel begrijpen dat hij erge heimwee heeft ;) :) :D

In de tussentijd heb ik ook de ledenavond gehad die ik moest organiseren voor mijn stage! De opkomst was erg goed, van de 450 leden kwamen 115 mensen naar de BBQ. Voor 20/25 NAFL kon men onbeperkt eten en drinken! Amstelbrightjes genoeg, dus de gezelligheid zat er goed in! Ook is mijn lerares Claudia Makumbe een paar dagen langs geweest op Curacao. Eef en ik hebben haar onze stage laten zien en nog enkele tips gekregen. Ik ga nu bijvoorbeeld beginnen met een plan op te zetten voor fitheidsscans voor bedrijven! Ben erg benieuwd of de 'luie' Antilianen hier aan mee willen werken! Fitheid is namelijk voor Antilianen niet heel belangrijk, terwijl genoeg onderzoeken hebben aangetoond dat is wel degelijk belangrijk is!

Intussen heb ik ook de Christoffelberg beklommen! Eef, Linda en Matthijs gingen mee! Na een nacht van 3(!!)uur (zondag half 6 's ochtends vertrekken :() was de beklimming vrij zwaar! Maar eenmaal boven wist ik waarvoor ik het gedaan had: het uizicht was super!!!!! :D

Aangezien deze week in het teken staat van de Amstel Curacao Race, staan er allemaal leuke activiteiten op het programma. Afgelopen woensdag hadden we een beachvolleybaltoernooi, waarbij ook 'De Renners' meededen! In dit team zaten bijvoorbeeld Thomas Dekker, Erik Dekker en Michael Boogerd. Ik deed zelf mee in het team van Lions Dive! Helaas hebben we het niet kunnen winnen van 'De Renners'. Maar fanatiek dat ze waren..... ;) Na het volleybaltoernooi een super feest gehad met Wipneus en Pim! Ook hier konden de renners niet ontbreken, was echt een topavond! ;)

Aanstaande zondag ga ik helpen met de Lionsdive Mountainbiketour! Natuurlijk ga ik ook zaterdag kijken naar de finish van de Amstel Curacao Race! Ook geeft Najib Amhali een benefit voorstelling in Brakkeput Mei Mei! Even kijken of hij de lieve,leuke studenten nog gaat afzeiken :D

Zondag staat er ook weer windsurfen op het programma! Daar zijn we vorige week mee begonnen, echt SUPER LEUK :D Over 4 weken zijn we volleerd windsurfchicks!

Gisteravond hadden we een afscheidsfeestje van Marian! Zij gaat vandaag richting Nederland, heel erg jammer en ik ga haar zeker missen! De laatste avond was wel heel geslaagd! Eerst gingen we karten, daarna eten bij Kontiki en uiteindeijk beland op het strand met fakkels en lekkere drankjes :D En daar kwamen de leuke verhalen..... ;) Tja dat blijft tussen de meiden :D

Voor Marian: meid, ik ga je echt missen! Ik vond het heel gezellig met je en in NL gaan we zeker nog daten!

Nou mensen, het verhaal is weer erg lang! Het is lastig om een kort verhaal te schrijven als je zoveel meemaakt! Maar zo hebben jullie toch weer een indruk van mijn leventje op Curacao! :D

Tot de volgende keer! Ayoo!

Liefs Moon

  • 03 November 2006 - 14:25

    Mo:

    leuk verslag weer en super foto's! Egbert is overigens weer helemaal gesettled. (heeft al weer menig poker toernooitje verloren ;)) X Richard

  • 03 November 2006 - 14:26

    Jootje:

    Heee meissie!!

    Ik ben weer helemaal op de hoogte.. hihi!! En leuke foto's!! Ik ben blij te horen dat het zo goed gaat!! Geniet nog maar lekker, voor je het weet moet je alweer naar huisje... vink ook niet erg hoor.. maar volgende keer ga ik in je koffer mee!! ;-)

    Met mij (en Sander) gaat ook alles prima. Heerlijk zo saampies!! En met de katjes gaat ook alles goed. Ik zou het leuk vinden als ik je weer zag, kom maar gauw weer hier naar toe.. ;-)

    Dag meissie!!

    Dikke XX

  • 03 November 2006 - 14:29

    Mo:

    leuk verslag weer en super foto's! Egbert is overigens weer helemaal gesettled. (heeft al weer menig poker toernooitje verloren ;)) X Richard

  • 03 November 2006 - 14:30

    Jorieke:

    Hé Moontje!!

    haha en wederom feestje hier, feestje daar!!Gelijk heb je meid!
    Komen er weer nieuwe foto's op? Ben namelijk erg benieuwd!

    dikke kus JO

  • 03 November 2006 - 14:47

    Anouk:

    Hey Moon,

    Leuk verhaaltje weer inderdaad in een notendop moeten beschrijven wat er gebeurd en nog wordt het een lang verhaal. Ach ja! Gisteravond was ook zeker geslaagd! Ik zie je straks bij het wegbrengen van Marian snik snik!

    Dikke kus Nouk

  • 03 November 2006 - 15:16

    Silvan:

    Ziet er weer top uit.. Goed bezig jij moon! Wat ga jij je vervelen als je weer in nederland bent
    Gr. Sil

  • 03 November 2006 - 15:53

    Evelien:

    Heey Moon! :D
    Wauw, dat ziet er weer supergaaf uit! En dat vergeleken met hier in Ned. :(

    Je zal wel enorm moeten wennen hier, haha!

    Nou, geniet er nog maar lekker van!

    Kus, Evelien!

  • 03 November 2006 - 17:16

    Tante El:

    Moon, wat een griezelige foto's zaten er dit keer bij....het ziet er al met al wel erg gaaf uit...Ivo wil me niet mee hebben, dus gaat het feest niet door dat ik een kijkje bij je kom nemen..
    die Rob, dat is een mazzelaar...wij werken en hij lekker genieten op Curacao.!!!!
    veel plezier met de jongens...
    groeten van mij.
    doei

  • 03 November 2006 - 17:17

    Tom:

    Lekker veel foto's Moon! Leuk om te zien.

    Nog maar 3 uurtjes; weekend!!

  • 03 November 2006 - 17:44

    Jolien:

    zo... ik dacht dat ik veel foto's op mn site zette, maar jij kan er ook wat van!
    Woensdagavond was echt een topavond ja, en gisteravond trouwens ook. Volgende keer beat ik jou met karten!
    Ik pik je om iets voor half 5 op! tot dan... moeten we marian wegbrengen :( hmmm.... jammer!!! we gaan dr missen!

    liefs Jolien

    ps.(www.joliendorgelo.waarben.jij.nu)
    voor het geval je het weer vergeten was.

  • 03 November 2006 - 17:46

    Jolien:

    zo... ik dacht dat ik veel foto's op mn site zette, maar jij kan er ook wat van!
    Woensdagavond was echt een topavond ja, en gisteravond trouwens ook. Volgende keer beat ik jou met karten!
    Ik pik je om iets voor half 5 op! tot dan... moeten we marian wegbrengen :( hmmm.... jammer!!! we gaan dr missen!

    liefs Jolien

    ps.(www.joliendorgelo.waarben.jij.nu)
    voor het geval je het weer vergeten was.

  • 03 November 2006 - 18:56

    Rickyyy:

    Moontje! Ik ben jaloers en inderdaad de rest van je leven in nederland zal geen flikker meer aan zijn..

    xx

  • 03 November 2006 - 20:27

    Ouwe:

    Ik maak me echt zorgen om jou
    Hoe moet dit ooit weer goed komen?
    Terwijl wij hier hard in de weer zijn om een sneetje brood te kunnen kopen leef jij daar als god op Curacao.
    Hoe moet dit goed komen?
    Ik zal eerdaags zelf maar eens polshoogte komen nemen.
    Het zou wel vervelend zijn als ik ook besmet gaat worden van die poko poko cultuur
    Groet van de Ouwe

  • 04 November 2006 - 10:25

    Linda:

    Hee Moontje!
    Erg leuk allemaal! Have fun!
    Liefs Lin

  • 05 November 2006 - 14:34

    Daats:

    moontje ,
    BLIJ TE HOREN DAT HET TOP MET JE GAAT EN NOG VEEL PLEZIER DE KOMENDE TIJD .
    GR X DAATS

  • 06 November 2006 - 14:56

    Jazz:

    moon, con ta bei?? mi ta hopi hopi bon :D
    ik ga straks de koningin en johan cruijf van heel dichtbij zien, zijn ze ook al bij jullie geweest? en mark van dale? die was zaterdag bij onze full moon party :D bij jullie ook? echt grappig; alle 'celebrities' gaan eilandhoppen..
    time flies, we komen over ruim 3 weken al!!!!
    gezellig,
    sunchi

  • 07 November 2006 - 17:19

    Eefje:

    Bon tardi moon!
    Leuk verhaaltje heb je geschreven! We gaan nog even genieten van onze laatste maandjes..want de tijd gaat echt te snel:(! Zie je vanavond!! dikke kus

  • 09 November 2006 - 22:42

    Marian:

    Chickie!!!!!!
    Zeker weten dat wij gaan daten!!!!!!! He, thanks voor je sms, super leuk!! Ik kon alleen niet smsen omdat t ff niet goed ging met mn nagels hahaha ;)
    Maar sms en mail je snel terug hoor!!!

    FIJN WEEKEND ALVAST!!!

    Dikke zoen uit NL. Mis je wel hoor :(

  • 13 November 2006 - 18:33

    Tante El:

    Moon, ze zijn er weer hoor.....en...lekker bruin!!!!het was er fantatisch...!!!
    doei

  • 14 November 2006 - 15:36

    Sylvia:

    Hai Moon,
    Wat ziet dat er allemaal fantastisch uit! Wat een stage...Ik heb Denise gezegd vooral goed op te letten hoe jij het doet!
    Toppie! Veel plezier met de ouwelui...
    Groetjes

  • 15 November 2006 - 10:41

    Patrick:

    Hey Moon,

    Gelukkig doe je ook nog iets aan je stage anders zou je denken dat je alleen maar aan het feesten bent daar :P
    Klinkt allemaal goed, ben toch wel een tikkeltje jaloers hoor :)
    Veel plezier nog.

    Patrick

  • 17 November 2006 - 10:52

    Mieke Pelger:

    Beste Monique,
    Ik heb jou 'waarbenjij"adres van Hester Zeeman van de ALO. Ik ben 4e jaars DO student en ik vertrek 3 januari naar Curacao voor mijn stage. Mijn vraag was of jij een visum hebt aangevraagd en zo niet kun je werken zonder visum?
    Hopelijk kun je me helpen want hier op de ALO is er onduidelijkheid over!
    Alvast bedankt,
    Mieke Pelger
    miekepelger@hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Ik ga stage lopen op Curacao! 4 dagen het bedrijf: Body Beach Club managen op LionsDive. 1 dag beachactiviteiten voor studenten organiseren

Actief sinds 27 Juni 2006
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 32190

Voorgaande reizen:

01 September 2006 - 22 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: