Klein Curacao, BN-ers en Daewoo Tico :D - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Monique Ammerlaan - WaarBenJij.nu Klein Curacao, BN-ers en Daewoo Tico :D - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Monique Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Klein Curacao, BN-ers en Daewoo Tico :D

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

16 Oktober 2006 | Nederland, Amsterdam

Bon dia allemaal!

Hier weer een update vanuit Curacao! Zonnig kan ik het niet noemen, want de regen komt al dagen met bakken uit de hemel! Het grappige is dat het 's middags dan weer helemaal zonnig is!!!! Dus dat er na regen zonneschijn komt, klopt hier letterlijk!

Klein Curacao..... wow wat een mooi eiland! :D Ik zet een aantal foto's op de site zodat jullie ideetje hebben hoe het eruit ziet! Ik heb ook nog foto's op een andere site, dus als je geinteresseerd bent mail me dan maar!

Maar goed, het was echt een super weekend! De boottocht alleen al. We gingen met de boot 'The Mermaid' naar het eiland. Tijdens de bootreis gingen de studenten een voor een naar beneden om 'de vissen gingen voeren' ;) Gelukkig had ik nergens last van, dus kon ik lekker boven op het dek blijven om te zonnen! En ja hoor, na ongeveer 1,5 uur varen was het LAND IN ZICHT! Het eiland was klein, met alleen een aantal hutjes, vuurtoren en een bootwrak! Het water was hier nog blauwer en het zand nog witter......

Overdag heerlijk gerelaxed in de zon! Er was een soort van banaan achter een boot en er kon gesnorkeld worden met schildpadden! Echt heel gaaf! Natuurlijk ook in de vuurtoren geklommen en het wrak bekeken! Uiteindelijk ook nog met een groepje gevoetbald, op de achtergrond de zonsondergang.... slecht leven he ;)

"s Avonds moesten we zelf onze bbq regelen! Lin en ik hebben het vlees gaar gebakken zodat Marian, Manon, Eefje en Rianne lekker konden eten! Na de bbq een heerlijk roseetje gedronken bij het kampvuur en daarna heerlijk onder de sterrenhemel in slaap gevallen! De volgende dag kregen we een ontbijt en bbq van The Mermaid! Rond 16.00 gingen we weer terugvaren richting Big Korsou! Echt een super weekend!!!

Ik ben sinds kort ook begonnen met Salsa dansen! Voor de bekende onder ons, het gaat om de Puerto Rico style! Het is best wel lastig, maar wel heel leuk om te leren!!! Het hoort erbij dat je dat leert op de Antillen ;)Alleen het feit dat de mannen de vrouwen leiden..... daar kan ik niet bij komen ;):P

Afgelopen vrijdag hebben we afscheid moeten nemen van Amber! Zij zat hier al een tijdje en moest dus weer naar huis! Erg jammer, had het de laatste tijd erg gezellig met haar! Als afscheid hebben we bij Bon Tapas gegeten en cocktails gedronken in de nachtwacht! Je raadt het al wat voor avond het was ;)

Op mijn stage heb ik al een aantal BN-ers leren kennen! De sfeer is hier zo gemoedelijk, zodat ze snel een praatje maken! Bijvoorbeeld een half uurtje geleden kwam Brainpower en Partysquad binnen voor een praatje! Zij treden vrijdagavond op bij Mambo Beach. Meteen plekje op de gastenlijst geregeld ;) Ook prinses Magriet en Pieter van Volhoven zijn al binnengeweest en sprinter Caimen Douglas! Binnenkort is hier de Amstel Curacao Race, dan komen de wielrentoppers hier sporten! Ben erg benieuwd! Dinsdag kwam Benny Rodriguez draaien en vrijdag en zondag Gregor Salto, Brian S en Ricky Rivaro, dus met deze mannen staan we ook al op de foto! Mochten zelfs even achter de draaitafel staan :D Waren echt super feestjes, op het strand! Zondagmiddag bij Mambo draaiden de DJ's gewoon in hun strandkloffie, chill!! De foto's hiervan volgen nog ,want die staan bij iemand anders op de camera!

Eindelijk hebben we een auto tot onze beschikking! We betalen hier 500 gulden per maand voor, een redelijke prijs. Het is wel een uberklein autootje, 2 deuren kunnen niet open enzvoorts..... maar dat de autos gaar zijn, is hier heel gewoon :D

Vrijdag is de ledenavond bij Body Beach die ik georganiseerd hebt! Ben benieuwd hoeveel mensen er uiteindelijk komen! Heineken is de sponsor van dit kleine event. Verder ga ik ook op mijn stage gaan masseren! Ik heb in Nederland de cursus sportmassage en shiatsu gevolgd, nu kan ik daar dus lekker geld mee verdienen!! Altijd handig voor een arme student ;)

Verder zijn de weekenden nog steeds onwijs leuk! Lekker uiteten bij leuke restaurantjes met een grote groep en lekker naar het strand! Zondag Wet&Wild maakt het helemaal compleet! Alleen afgelopen zaterdag was het weer echt te erg (overstromingen enz) dus zijn we naar de film geweest! The Department was het dit keer! De Guardian, Zwartboek en WTC heb ik hier ook al gezien! Zonder ondertiteling, erg goed voor mijn engels dus :D

Op dit moment zit Eg in het vliegtuig! Ik ga hem rond half 4 ophalen, dus ga nu nog even snel verder werken op mijn stage! Ben wel klein beetje zenuwachtig!!!

Trouwens ik vind het nog steeds leuk om te horen hoe het met jullie gaat, leuker dan dat de meeste mensen denken ;)hihi! Over 9 weken ben ik alweer terug.... gaat echt te snel! :(

Lieve vrienden, ayoo en tot de volgende keer :D Ik zal dan proberen wat korter te schrijven!!!! ;) :P

Dikke kus Moon

ps: voor de andere foto's mail me even! Anders komen er teveel foto's op deze site! Er volgen nog aantal foto's :D

  • 16 Oktober 2006 - 15:24

    Rianne:

    Hé Moontje,
    Wat gaaf om dit allemaal weer te lezen! Echt goed dat je het zo naar je zin hebt! Maar dat kon ook niet anders...haha. En zo meteen Egbert halen, hoe leuk is dat hé, echt super joh!
    Enne ben echt benieuwd naar al je foto's!!
    Nou meis, succes nog ff op je stage, hoop dat er nog iets uit je handen komt, want toch wel spannend toch dat Egbert langs komt, hihi...
    Liefs xxx ayo xxx Rie

  • 16 Oktober 2006 - 15:29

    Lotte:

    Hey meissie,

    Alles goed?
    Echt fijn dat Egbert vandaag komt. K ga morgen even een uitgebreide mail sturen met alles ins and outs want ik weet het ik heb je nog heel veel te vertellen;)!!Maar is er een beetje bij ingeschoten sorry sorry sorry! K spreek je snel meis en alvast heel veel plezier voor straks
    Dikke knuffelxx

  • 16 Oktober 2006 - 15:31

    Jess:

    hi moon!
    wat heerlijk weekend heb je gehad. wij hier ook want mijn vader was er voor een short-visit dus donderdag-vrijdag-zaterdag zat volgeboekt haha! super dat egbert nu komt! lisa en ik zijn ook met benny rodriguez op de foto geweest achter zijn draaitafel, hij draaide bij de full moon party! succes met stage weer,
    liefs jess

  • 16 Oktober 2006 - 16:51

    Kimmy:

    Heey moontje,

    Klinkt echt weer helemaal geweldig!!! Heeeel veel plezier met je lieve vriendje en waarschijnlijk mail ik je vnvd nog!

    Dikke X kimmy

  • 16 Oktober 2006 - 16:54

    Tante Git:

    Hee die Monique,
    Leuk om het allemaal te lezen en dat je het zo naar je zin hebt. je mist je ouders toch wel een klein beetje heh? Leuk dat Egbert komt. geniet nog maar lekker. Mooie foto's ook hoor. Hartelijke groeten ook van oom Piet

  • 16 Oktober 2006 - 18:34

    Marjolein:

    Heej Moon!
    Super leuk weer om je verhaaltje te lezen en je foto's te zien! Nie verkeerd hoor! Leuk idee om terug in Ned. onze ervaringen uit te wisselen. Heel veel plezier met Egbert, maar dat gaat vast goed komen!
    Dikke X, Marjolein

  • 16 Oktober 2006 - 19:23

    Wim (van Het Wapen):

    Beste Monique, Heb jij enig idee waar egbert is? Hij is vandaag nog niet geweest en ik kan mijn café al bijna sluiten. Tevens is er een groep jongens die wilden pokeren maar zonder de eeuwige verliezer is er weinig te verdienen zeggen ze. Ik hoor graag snel van je wat de situatie is zeer zorgwekkend!

    Groeten
    Wim (en Tsé)

  • 16 Oktober 2006 - 19:38

    Tsé:


    Issie eggebert nou?? Die loempia koud worden!!

    Wiem morge maar weer verkopen dan...

  • 17 Oktober 2006 - 05:52

    Glenda:

    Oh Mo.. heerlijke verhalen juist, niet korter maken hoor. De fotos zijn ook echt gaaf hoor. Leuk dat je ook salsa leert dansen.. nu egbert aankomende maandag nog leren ;) Die negegn weken gaan voor jou snel, meer hier veel minder hoor. Ben benieuwd naar je volgende berichtje.
    Liefs

  • 17 Oktober 2006 - 07:50

    Stefan:

    He moon,

    Echt Toppie dat je het zo naar je zin hebt. Foto's zien er ook allemaal goed uit. Blijf er van genieten, want voor je het weet zit je weer in het frisse Nederland.

    Dikke KUS

  • 17 Oktober 2006 - 13:03

    Anouk:

    Hey Moon,

    Tijd gaat idd echt TE snel hier gewoon, nog maar 9 weken en dan moeten we alweer weg! Veel plezier met Egbert en ik zie je straks!

    Kus Anouk

  • 18 Oktober 2006 - 20:21

    Linda:

    Hee Moon,
    Wat leuk dat je het zo ontzettend naar je zin hebt! Fijn dat Egbert nu bij je is. Ook erg leuk dat je steeds foto's plaatst, leuk om te zien. Je begint al een aardig lekker kleurtje te krijgen...Hihi! Heel veel plezier! Groeten aan Egbert,
    Liefs Lin

  • 18 Oktober 2006 - 22:00

    Sanne:

    Ik zit net je verhaaltje te lezen en ik denk teeeering ik ben ook alweer over ongeveer 9 weken naar huis! (nog maar 9 keer wet & wild..nog maar 9 keer maandagavond naar nachtwacht...zo denk ik nou al!)

    Gaat echt veel te snel..

  • 20 Oktober 2006 - 11:11

    Moon:

    En wederom een super leuk bericht van je!! Altijd leuk om te lezen!! Mail/sms je me snel weer even terug! ben zo benieuwd namelijk!! :) :) :)

    dikke kus JO

  • 20 Oktober 2006 - 14:42

    Ouwe:

    Klein beetje late reactie
    Maar als ik sms st of nu mailt je reageert helemaal nergens op.Te druk met Eggie???
    Nou stuur die gauw terug want hij wordt ergens gemist.
    Mogelijk heb je dan weer tijd voor die
    Ouwe
    Let op ! we komen zo bij jelangs

  • 28 Oktober 2006 - 14:20

    Rob:

    Hey Moni,

    erg leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, ik snap niet dat je zegt dat het regent want op de foto's zie ik alleen maar zon,zee en strand!

    Groeten ook namens de fam Wegbrands!

  • 28 Oktober 2006 - 22:02

    Jorieke:

    He Moontje!

    Zoooo leuk dat ik je eens goed en real-life gesproken heb!! hihi Enne.. ik heb eventjes goed je auto bekeken op de foto en idd: een barrel!!! haha geweldig!! Ach beter iets, dan niets toch!?!?!

    Hele dikke knuffel van mij

  • 30 Oktober 2006 - 16:40

    JOSE:

    HEEEEEE MOONTJE!!!
    ECHT LEKKER DAT JE HET ZO LEUK HEBT DAAR!!! BEN ERG BENIEUWD NAAR AL JE FOTO'S EN VERDERE VERHALEN ALS JE TERUG BENT! WAT GAAT HET SNEL HE VOOR JE HET WEET BEN JE WEER TERUG! DUS GENIET ER NG MAAR VAN. HEEEEL VEEL PLEZIER !KNUF JOSE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Ik ga stage lopen op Curacao! 4 dagen het bedrijf: Body Beach Club managen op LionsDive. 1 dag beachactiviteiten voor studenten organiseren

Actief sinds 27 Juni 2006
Verslag gelezen: 994
Totaal aantal bezoekers 32187

Voorgaande reizen:

01 September 2006 - 22 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: